kenapa kita bersedih..?

19 february 2013
11.00 pm..

sepanjang hari ni..
menonton TB sgt mmbantu aku tenang kn perasaan..
=')
+ plak ngn masakan daging palembang mak..
n gurauan casabonda..

pg td masa tgh syiok tgok cite korea..
satu terjemahan nyer berbunyi..
"kesedihan itu muncul dari sifat tamak"
ayat yg baru..
dan sgt2 benar..

bila kita ada ilmu..
kwn mintak kongsi..
kita bg alasan..
sebab kita tamak ilmu..

bila kita ada kawan..
kita sentiasa cari kwn baru..
sbb kita tamak kawan..
smpi kwn yg sebenar kecik ati pon kita x pernah kesah..

bila kita ada seseorg yg istimewa..
dia cuba ada sama ngn kita..
kita mntk mcm2 lg dr dia..
sbb kita tamak perasaan..
smpi lupa hak dia sebagai teman..

bila kita ada kekayaan..
kita kejar segala kemewahan..
sbb kita tamak harta dunia..
smpi kita lupa liang lahad sgt kecil..

dan bila kita semakin tamak...
tuhan hentikan nikmat kita..
kita mula rasa sedih..
putus harapan..
sedangkn kita telah pon punyai bnyk kebahagiaan..

aku pon selalu lupa sumer nih..
T.T)"

mlm nih sblm tido tgok Jane by Design..
"ada sesuatu yg mcm mn susah pon kita cuba betulkn..
kita akn tetap buat kesilapan"
~~~PERASAAN~~~
hell true..
still sebab kita tamak..

kurang dari sejam..
akan muncul hari baru..
aku hrp aku dpt menghargai sumer yg aku ada..
terima kasih untuk hadir seketika..
=)

Comments

Popular posts from this blog

salam ramadhan..

semester breaks mean HEAVEN!!

piss off!