Posts

Showing posts from February, 2012

mak..

da 2-3 ari mak x sht..
lemah jer..
nak gerak pon ssh..
sakit2 bdn..


pg td mak ader appoinment ngn pakar kt ospital..
ayah xdpt cuti..
kak long ader kursus..
so aku x jd blik..
g tmn mak g ospital..


berjam2 tunggu..
sampi mak da x thn da..
then sampi giliran..
x smpt cek pon..
doktor da transfer mak kt wat kecemasan..
masa dftar jer..
trus bunyi siren zon kuning..


tuhan jer yg tawu apa aku rasa..
aku tercengang2 sini sana..
lps dftr trus msg ayah..
ayah trus amek cuti..
x sampi hati tgok mak baring dlm wad tuh..


aku diarahkn keluar..
then aku msg adik beradik yg len..
k.long kol tanyer mcm mn mak..
ma pon kol gak..
tp adik yg 2 tuh msg jer "baik"
tu jer..


mak sebut name kamo siang mlm..
da la x blik2 umah lg..
kol pon xder..
kami anggp kamo mcm family..
x sangka kamo akn wat x tawu jer biler mak sakit..

demi Allah..
abg x pernah jmp org mcm nih..
tuhan tuh adil..
sampi masa nnt..
kamu akn rasa sumer nih..

aku harap mak cpt sembuh..
sunyi sgt biler mak xder..
n sedey betol biler tgok mak baring atas katil tuh..

mak …

im sorry..

Image
da lama nak post pasal nih.. tp sentiasa rasa sedey.. tp it was something that i really want them to know..
teringat masa konvo rituh.. aku rasa eppy sgt dpt lpk2 ngn kwn2 dip.. jln2 merata.. walaupon bnyk yg da berubah.. tapi relationship tuh sgt kuat..
tp masa konvo tuh.. aku spoil kn rasa eppy sumer org.. tawu napa?
sbb aku rasa rindu sgt kt korg sumer.. mmg korg ley ckp korg pon rindu.. tp aku yg stay kt kuis nih.. yg teringt semua kngn yg pernah ada dulu.. sumer tmpt yg kiter lpk.. sumer saat yg ada.. xboleh ker korg spare another few minutes for us.. just for once?
then masa kuar ke putrajaya.. aku serunuk dgr anne ada sama.. tp aku tawu lps apa yg jd.. kami xkn same mcm dulu.. cuma.. aku pon hrp dpt betul kn sumer yg silap dulu..
mmg slh aku ngamok2 rituh.. tp ada x yg phm ape aku rasa...? xder.. cuma zaie yg tunggu smpi sumer org da blik.. tnx zaie..
aku mintak maaf klu aper yg jadi ritu.. wat korg rasa xder apa yg nak dikenang lg.. tp.. korg r kwn terbaik aku pernah ada.. tnx sumer..

tnx Allah..

mlm nih akn tido dgn lena..
rasa serunuk sgt..
rasa sgt dihargai..


td golek2 borak ngn mak n ayah..
then mak kt sungai buloh call..
windu lak nak blik sana..


baru kejap td..
adik call..
lame gak borak..
serunuk tawu dia da mula idop baru..
aku hrp dia xkn ulang kesilapan lalu..


kak long da tido..
penat g kursus halal..
adik ma lak ayah ckp nak g jom heboh..
sumer sng ati..


adik kecit aku yg sorg tuh jer..
yg sgt jrg ada..
tp aku tawu dia ingt kt aku..
cuma da sbuk ngn idop baru dia..
hrp satu masa nnt dia akn ingt aku selalu..


walaupon aku selalu bersungut..
x bersyukur..
Allah still bg aku pluang tuk bahagia..
terima kasih Allah..
hidup ini mmg indah..


selamat mlm sumer..=)

kenapa aku..?

Image
rmi yg mula tanya nape blog aku n fb aku selalu sgt sedeh2.. hahaa.. terdiam.. blog n fb yg sedeh? aku nih?
actually hidup nih mmg bnyk yg sedeh.. satu pelajaran.. apa pun yg kita wat.. kita sendiri yg akn tanggung..
aku rasa aku da bnyk berubah.. tp org cume nmpk aku berubah luaran.. makin bergaya.. makin smart.. mmg.. aku paksa diri aku tuk nmpk lbh hebat.. but why...?
aku nak org yg lupakn aku rasa rugi aku xder dlm idop mereka.. tapi hakikatnya.. mereka still ok ngn life mereka.. aku? yg berangan dunia nih ada untuk aku..
aku da merasa hidup senang.. duduk tmpt mewah.. mkn mahal2.. naek mcm2 knderaan mewah.. but its not wat i've been looking for.. im still looking for wat i really need..
aku x pernah bercinta..? x.. sbb aku bnyk komitmen laen.. aku xnak org tunggu aku.. mgharap pd aku.. sbb aku bnyk urusan yg blom selesai.. aku syg.. aku suka.. tp aku lbh pntgkn apa yg mereka perlukn.. bkn trus pntgkn diri..
klu mereka pilih untuk jauh dari aku.. aku akn undur diri.. bukan membenci.. tp lbh menghormati..
hidup adala…

bila kita sayang...

bila kita syg seseorg..
lebih dari kita syg diri sendiri..
kita akn sakit..
tapi bila syg seseorg lbh dari syg kita pada tuhan..
kita akn lupa siapa diri kita sebenarnya..

tahun 2008..
satu masa yg sgt menyiksa aku..
aku belajar untuk menyayangi..
tp aku x sedar syg ttp akn pergi..

aku xnak org yg aku syg wat silap yg sama..
jgn terlalu syg pada seseorg..
smpi kita lupa apa yg lbh penting..

aku pernah tersedar..
dlm hujan lebat..
atas tempat jemur pakaian tingkat 5 hostel..
tgok keliling org da penuh..
tkot aku jatuh..

pernah gak org tarik aku dr tgh jln besar..
lps lori hon tp aku still jln kt tgh2 tuh..

and ada satu masa..
aku mkn panadol 7 bijik dlm masa sejam..
 aku sedar lps tgok misscall hampir 40 kt hp..
rupanya da 2 hari aku x g kls n x kuar dr bilik..

aku x pernah niat untuk tamatkn hidup nih..
org ckp aku bodoh wat sumer tuh..
tp aku x sedar pon aku wat aper..
tu yg akn jadi bila kita terlalu syg seseorg..

mmg bgus klu kita boleh syg rmi org..
tp..
klu syg tuh memudaratkn..
lbh baik perbaiki diri sendiri…

i wish i could let it go..

Image
kalau la hati ni sng2 jer nak diubah.. pnt nak ingt benda2 yg da lps.. org len releks jer.. mcm xder apa yg jadi.. aku gak yg terhegeh2 ingt bagai..
biler jumpa org baru.. da eppy da nih.. tetibe teringat.. dlu dia pun baik ngn aku.. syg aku gak.. dan xder siapa ley ganti dia..
aku pon lupakn org yg baru tuh.. org pon ckp.. "sombong giler.." "buta ke org da x suker lg nak jaga sgt.." "x abes2 bodohkn diri syg org yg x perlu" tapi ada x yg tol2 phm apa aku rasa?
aku x pernah mintak lebih.. susah ker nak bls msg.. nak jumpa ssh tuh aku x kesah la.. lgpun jmp aku aper jer ader kn..
org len ley jer bls msg.. np yg ssh sgt nak bls.. slh aku sbb syg sgt dia.. klu r ley lupakn sumer tuh.. bila la nak jmp org yg tol2 ada tuk aku..
God.. spare me another life.. i just need to be love n been love..


14 february 12

satu hari yg sgt panjang..
walaupun x luahkan..
org still perasan yg aku x segembira biasa..
gembira? 
i wish i could spell it out..


the whole day aku try tok text something..
tp still xdpt luahkn..
aku try senyum..
but yet..
it turn out to be just NOT ENOUGH..


it was my lil brother birthday..
the last year he will be here..
n not even one time i got the chance to celebrate his birthday..
i wish he would read this..


aku msg kwn adik aku..
"esok klu abg belikn kek..boleh x tlg celebrate bezday
adik abg ngn kwn2 len..?"
n jawapan yg aku dpt..
"we already have plan for him...since last week"


but it was just a cake..
yea just a cake..
who would eva care..
last week?
i had dreaming for this day since 3 years ago..
n yet no one seems to care..
thanks..


jln kaki ke secret recipes..
beli kek classic cheese..
then mkn kt kedai..
tnx to fifie n nanad sbb tmn..
i wish he was there..

aku tawu aku xperlu ada..
dia bkn aku..
yg sambut bezday sorg2..
dia rmi yg syg..
cuma..

almost 12 midnight..
finaly i came out wit…

as life begin to change..

as u woke up from ur sleep..
would u eva know wat will happen to ur day?
u wont..
but u will always pry for a better start..
a great ends..
does it happen?


it does..
but in a way that we hardly understand..
wat eva happen life must go on it own trail..
we cant hardly say that people who we really love will stay there..
awaits..
coz sooner or later they will move on with their own life too..
the best way of not getting hurt..
is by letting it go..


by letting go it doesnt mean u r a weak..
but it proof u a strong person..
who will survive through the wave of emotion..

for now..
im going a hard time..
where my heart keep on playing with my past..


it was hard enough..
when u miss someone..
but afraid of telling so..
when u cared for people..
but they neva felt so..
when u love someone..
but it wasnt the right time yet..


life is complicated..
life is sweet..
life is nothing bout me..



masa itu RUANG..

dari kecik kite sentiasa dgr..
"masa itu emas..wang..n yg beharga.."
tapi sebenarnya masa tu satu ruang..
yg xkn terisi jika kita terleka..
wang boleh dicari..
emas mungkin diganti..
tp ruang..?


setiap detik..
aku cube untuk mengisi semua ruang yg ada..
dlm idop aku..
n org2 yg aku syg..
tp..
masih terasa kosong..
aku cuma harapkan ada yg akn dtg..
berkongsi ruang tok aku wujud dlm idop mereka..
aku x mintak kemewahan..
lg la mengharap untuk diberi..
cuma aku minta untuk lebih dihargai..


aku da pnt tok tunggu..
xtawu berapa tahun lg..
mungkin manusia xkn pernah cuba phm..
apa yg org len rasa klu dia x perlukn org tu kn..
aku hrp aku cukup kuat tuk mlgkh pergi..


tuhan..
kau tutpkanlah hati ini..
dari mengingati dia..
kau singkatkn masa ini..
untuk tidak merindui dia..
kau limpahkn kaseh syg ku..
pada yg mengerti..


tuhan..
bawalah aku pergi..