senyum yg sedikit..

lama da x pegang keyboard pc or lappy..
berkurun x update kisah hidup..
bukan lah ada yg kisah sgt pon..
lg la bukan ada peminat yg merayu2 nak baca hupdate!
cuma sesekali terasa blog ni lah teman yg setia selain sejaddah lusuh tu,..


Alhamdulillah aku da dpt mulakn biz dgn mewujudkn satu butik..
"think things Enterprise" by this isz craft..
bukan lah satu benda mudah..
dan bukanlah sesuatu yg aku sangka akan buat dlm masa terdekat ni..
cuma..
Allah lebih tahu... =)
meh share sikit..

sebenar2nye butik craft ni rancangan masa panjang aku..
mungkin dlm 2 tahun akn dtg..
tapi keputusan dibuat kurang dr 2 minggu..
selepas aku terdorong untuk bantu seorg kawan..
yg akan ditamatkn kontrak kerjanya..
tanpa fikir panjang..
rasa tersentuh lepas dia kerap kali minta bantuan untuk buka sebuah kedai dan kerja bersama..
keputusan dibuat..
dan urusan mula dijalankn...
tapak asal kedai adalah di bandar sri putra bangi..
dekat dgn family n rakan2 aku..
but few things happen and we decided to open it in semenyih..
dekat dgn family n rakan2 kawan aku tu..

from weeks to months.. 
satu persatu urusan selesai..
xpernah rehat..
korek selagi ada duit tuk jayakan impian tu..
walaupun kdg2 rasa sedih sbb kebanyakan persediaan untuk kedai..
aku buat sendirian..
beralah sbb cuba phm yg kawan tu masih bekerja..
cuma manusia xsemua tahu menghargai..

akhirnya selepas 90% tersedia dan kurang dr 10 hari untuk opening..
kawan yg dihormati tu tarik diri on the spot..
dgn alasan "xder komitmen untuk berniaga sendiri"
xperlu cerita mcm mn berat hati ni..
xperlu cerita segala ugutan untuk dia dpt semula modal dia..
xperlu cerita dia pecah masuk kedai n bawak keluar brg2 tuk opening..
cuma diperingkaskan..
aku dlm dunia yg xder aku knl sesaper pon..
tanpa kenderaan..
tanpa sebarang bantuan..

tuhan jer yg tahu apa aku rasa..
besar nyer yg perlu ditanggung..
hancurnya yg aku impi..
mengalah...?
x mungkin..

genap 10 hari..
aku buat soft opening..
dgn sokongan family n kawan2 rapat..
aku start dr bawah..
kumpulkn semua malu...ikat tepi...buang jauh2..
edar flyers.. invite org tuk dtg..promote sana sini..
dan alhamdulillah...
urusan sentiasa dipermudahkan..
walaupun ada dugaan yg dtg..
aku kene kuat..

bukan untuk riak..
bukan untuk menunjuk2 aku boleh buat tanpa dia..
tapi aku nak dia tawu..
aku ada family lbh dr yg dia ada..
aku ada kawan..yg lbh baik dari dia..
aku boleh hidup dlm dunia dia..tp blom tentu dia hidup dlm dunia aku..

xmungkin aku boleh lupa semua ni..
xmungkin aku boleh lupa mcm mn ssh "kami" untuk baikpulih semua ni..
mungkin maaf ada di bibir tapi bukan dihati..
aku x tulis untuk org bg simpati..
aku tulis tuk org tahu.. yg bkn senang tuk ukir senyuman..
jika dipanjangkn usia 100 tahun akn dtg..
xkn ada apa yg berubah..
aku x harap dia baca...aku hrp org yg knl dia akn baca..
n nilai siapa dia sebenarnya..

ada yg pernah tanya..
if one day dia dtg semula akui kesilapan dia..
mintak maaf dan mohon bantu dia dlm kesusahan..
apa yg aku akn buat...?
aku akn dtg kt dia...peluk dia n bisik kn..
"jaga diri baik2...dlm dunia ni kite xkn tawu apa yg org akn buat pd kita"

yup aku bkn malaikat..
terima kasih pd yg bnyk sgt membantu dr mula hingga kini..
dunia ni bulat..
xkn selamanya kite dibawah..
moga dipermudahkan urusan.. 

dlm kenangan
"mohammad zayyid rahman b. azizan"



Comments

Popular posts from this blog

salam ramadhan..

semester breaks mean HEAVEN!!

piss off!