kenapa qaseh bkn cinta....?

mungkin posting kali nih agak peribadi ck8...just nak kurangkn aper yg terbuku kt dlm ati aku n jelaskn aper yg org len asek persoalkn...harap lps ni xder saper yg akn tanyer lg...hope soo..

mgkin ramai yg xpernah taw np aku x bz bercinta...pertama sekali aku raser terlalu awal tuk bercinta dlm usia ni n tanggungjawab bnyk lg yg perlu diutamakn..aku pernah suka pada A tp die da pun wat pilihan dlm idop die suatu masa dulu, bkn sekali tp 2...n aku bkn pilihan ati die.. aku x pernah marah tp mghrp yg die terus bahagia..taun ni masuk taun ke 16 kami berkawan..n masih mesra, cuma kawan...dan tu lbh baek..aku ttp syg die smpi bile2, not becoz she was my 1st love..but she was the only person always be whenever i need someone to talk with.. tp bkn ditakdirkn untuk bersama dlm laen hubungan...

dlm taun 2005, aku berkenalan ngn C...seseorg yg penting tok aku...sentiasa bg semangat, nasihat n care die tego tiap2 kesilapan aku sgt baek..n aku terima..5 taun berkawan ngn die..mmg die jarang ada sbb bz ngn aktiviti yg ley wat die eppy..pernah rase ingin lbh dari kawan..dan mungkin die perasan..die pon ada impian yg die nak capai.. dan yg plg ketara, beza aku dia n kuarga kami sgt2 jaoh..die lbh sempurna...mesti die nak yg terbaek tok idop die.. n aku taw aku bkn yg terbaek..die masih ada...tp da tersa jaoh nya..jaoh dr yg dulu..

baru2 nih...terasa mcm ingin mula menyayangi semula...Z seseorg yg x pernah aku pikir akn ada, bkn hanya ada...tp rpt lbh dr yg len..sumer mcm ok jer..kdg2 kiter perlu seseorg tuk faham aper yg kiter luahkn..die selalu ada..n sumer nyer berlalu dengan baek..sehingga la, kwn die yg aku x pernah knl..menilai aku lbh dr kwn rpt aku sendri...agak pedih dgr aper yg die ucapkn.. aku cuma harap Z lbh phm aku dr kwn2 yg len..sebalik nya die xder lg kt blkg aku tok sokong aku mcm selalu..n bkn salah die..salah aku..

from now on, i decided not to fall in love or be in love till my heart ready to forget n forgive.. aku lbh mudah menyayangi dari bercinta, n lbh baek mcm tu..buat sesiapa pon yg aku pernah knl.. aku x sempurna mcm yg kamu sume arapkn..n aku terima kamu seadanya...nape kamu xley wat yg sama? hanya pesoalan..aku x salahkn sesaper pon..aku cuma harap yg kamu semua akn jumpa seseorg yg jaoh lbh baek dari aku..maaf sgt2 klu aper yg kuar dari mulut ni pernah sakitkn sesaper..

dalam ati aku sekarang..cuma ada..shamsiah ismail, yaacob isam, nursara, nurakmar, muhd fathi hussein, syahad...dieorg yg plg penting dlm idop aku..terima kasih semua..

Comments

Popular posts from this blog

salam ramadhan..

rakan niaga katanya..pukimon go!

impian~